Najczęściej zadawane pytania

Chcesz dowiedzieć się więcej o Programie punktowym extra?
Poniżej przedstawiamy najczęściej zadawane pytania przez naszych Uczestników. Zapoznaj się z odpowiedziami.

Uczestnik


Kto może zostać uczestnikiem Programu punktowego extra?

Uczestnikami Programu punktowego extra mogą zostać sklepy motoryzacyjne i warsztaty zajmujące się zarobkowo naprawą samochodów. Organizator ma prawo do weryfikacji uczestników.

Czy mogę zmienić wybranych podczas rejestracji dystrybutorów?

Tak. Zaloguj się na stronie internetowej Programu punktowego extra, najedź kursorem na swoje nazwisko (zobaczysz je na belce menu w prawym górnym rogu). Następnie wybierz „Dystrybutorzy”. Jeśli prowadzisz sklep, możesz wybrać maksymalnie 6 dystrybutorów, jeśli warsztat, maksymalnie 4 dystrybutorów.

Pamiętaj! Zmiana dystrybutora spowoduje, że w miesiącu, w którym została ona dokonana, naliczą się punkty za zakupy od nowego dystrybutora. Dane zakupowe od poprzedniego dystrybutora nie będą brane już pod uwagę w tym miesiącu.

Mam nowy numer NIP. Czy muszę zakładać nowe konto?

Jeśli numer NIP Twojej firmy uległ zmianie, poinformuj nas o tym, wysyłając e-mail na adres: kontakt@extra-program.pl. Podaj w nim dotychczasowy numer NIP oraz nowy numer NIP. Zmienimy dane na Twoim koncie, dzięki czemu nie stracisz zebranych punktów i będziesz mógł nadal korzystać ze swojego konta. 

Jak mogę skorygować swoje dane?

Jeśli adres Twojej firmy uległ zmianie lub przestał być aktualny, możesz samodzielnie go poprawić na platformie internetowej extra. 

Najedź kursorem na swoje nazwisko (po zalogowaniu zobaczysz je na belce menu w prawym górnym rogu). Wybierz „Dane osobowe” i wprowadź zmiany. 

Pamiętaj o zapisaniu wprowadzonych danych. Adresu e-mail oraz numeru NIP nie możesz zmienić samodzielnie. Jeśli wymagają one zmiany, wyślij e-mail na adres: kontakt@extra-program.pl. Podaj w nim dotychczasowy numer NIP oraz nowy numer NIP lub dotychczasowy adres e-mail i nowy adres e-mail.

Punkty extra


Jak zdobywać punkty extra?

Warsztaty zbierają punkty extra, kupując produkty Boscha i Castrola biorące udział w Programie punktowym extra, natomiast sklepy otrzymują punkty za zakup części samochodowych Boscha. Zarówno serwisy jak i sklepy mogą zdobyć extra punkty za realizację misji w aplikacji oraz biorąc udział w promocjach.

Czy muszę zbierać faktury zakupowe?

Uczestnicy Programu punktowego extra nie muszą zbierać faktur. O zakupach Twojej firmy, za Twoją zgodą, co miesiąc informują nas wskazani przez Ciebie dystrybutorzy z wyjątkiem Auto Partnera, który raportujeTwoje wyniki z jednodniowym opóźnieniem. Obroty te są automatycznie rejestrowane na Twoim indywidualnym koncie pod postacią punktów extra.

Jak często są naliczane punkty na moim indywidualnym koncie?

W Programie punktowym extra punkty na Twoim koncie są naliczane raz w miesiącu. Odbywa się to do 25. dnia następnego miesiąca. W przypadku klientów AutoPartnera, wyniki raportowane są z jednodniowym opóźnieniem.

Dodatkowe punkty oraz nagrody możesz zdobyć, wykonując misje oraz biorąc udział w promocjach. Informacje o dodatkowych atrakcjach znajdziesz na stronie Programu lub w powiadomieniach aplikacji extra na Twoim smartfonie.

Jeśli jeszcze nie masz aplikacji extra, ściągnij ją z Google Play lub z App Store na swojego smartfona.

Dlaczego moje punkty się nie naliczają?

Dystrybutorzy przesyłają informacje o zakupach Twojej firmy po zakończeniu danego miesiąca. Dlatego punkty extra są naliczane do 25. dnia kolejnego miesiąca, z wyjątkiem klientów AutoPartnera, których wyniki raportowane są z jednodniowym opóźnieniem.

Jeśli uważasz, że punkty są naliczone nieprawidłowo, napisz do nas reklamację na kontakt@extra-program.pl. Opisz swoje wątpliwości. Dołącz fakturę zakupową, aby ułatwić nam reklamację Twoich obrotów u danego dystrybutora. 

Czy wszystkie zakupy są przeliczane na punkty?

Na Twoim indywidualnym koncie są rejestrowane punkty extra za zakupy:
  • części samochodowych Bosch (z wyłączeniem urządzeń diagnostycznych, akumulatorów oraz części zamiennych do silników Diesla, ale z uwzględnieniem świec żarowych i końcówek wtrysku) oraz
  • olejów silnikowych i środków smarnych Castrol z grup produktowych Castrol dotyczy tylko serwisów.


Czy zebrane punkty mogą przepaść?

Punkty niewykorzystane na nagrody dostępne w Programie wygasają z dniem 31 grudnia w kolejnym roku po ich otrzymaniu. O zbliżającym się terminie wygaśnięcia punktów zostaniesz poinformowany e-mailem, SMS-em oraz powiadomieniem w aplikacji extra na Twoim smartfonie.

Jeśli jeszcze nie masz aplikacji extra, ściągnij ją z Google Play lub z App Store na swojego smartfona.

Czy mogę przekazać komuś punkty extra lub osiągnięty poziom?

Punktów extra i osiągniętego poziomu nie można nikomu przekazać.

Nagrody


Jak często mogę zamówić nagrodę w Programie punktowym extra?

W Programie punktowym extra można zamówić wybraną nagrodę zaraz po zebraniu odpowiedniej liczby punktów, która jest równa lub większa niż wartość punktowa wybranej nagrody.

Ile nagród mogę zamówić jednorazowo?

W Programie punktowym extra nie ma ograniczenia co do liczby nagród, jakie możesz zamówić. Wystarczy, że zebrana liczba punktów będzie równa lub większa od wartości punktowej wybranych nagród.

Kiedy otrzymam zamówioną nagrodę i na jaki adres?

Nagroda zostanie wysłana przesyłką kurierską lub pocztową na adres Twojej firmy (podany w Programie extra) w terminie do 60 dni kalendarzowych od daty jej zamówienia. W momencie nadania przesyłki z nagrodą otrzymasz odpowiednie powiadomienie na podany w Programie adres e-mail.

Czy muszę płacić za przesyłkę zamówionych nagród?

Uczestnicy Programu punktowego extra nie płacą za wysyłkę zamówionej nagrody.

Poziomy – Aplikacja


Czym są poziomy i ile ich jest?

Program punktowy extra ma łącznie 10 poziomów. Odzwierciedlają one Twoje postępy.

Wyższy poziom zostaje odblokowany, jeśli zgromadzisz wymaganą do tego liczbę punktów extra i zrealizujesz misje obowiązkowe. Po przejściu na wyższy poziom odblokowują się nowe misje i korzyści.

Czy mogę awansować na wyższy poziom lub spaść na poziom niższy? 

Tak. Poziom, na którym jesteś, zależy od zgromadzonych punktów extra w ciągu ostatnich 12 miesięcy za zakupy produktów Boscha i Castrola objętych Programem punktowym extra oraz ukończonych misji.
  • Przechodzisz do wyższego poziomu, gdy zdobędziesz wystarczającą liczbę punktów extra, aby awansować.
  • Spadasz do niższego poziomu, jeśli nie zdobędziesz wymaganej liczby punktów dla danego poziomu.

Podpowiedź: ukończ misje, aby zdobyć punkty extra i utrzymać swój obecny poziom lub awansować.

Czy mogę spaść o kilka poziomów lub awansować o kilka poziomów?

Tak, to możliwe. Każdy poziom wymaga określonej liczby punktów extra zgromadzonych za zakupy produktów Boscha i Castrola objętych Programem punktowym extra oraz za ukończone misje. Aby utrzymać się na konkretnym poziomie, punkty te muszą zostać zgromadzone w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Na przykład – jeśli znajdujesz się na poziomie Złoto 8 i nie zgromadziłeś wystarczającej liczby punktów (w ciągu ostatnich 12 miesięcy), aby pozostać na tym poziomie, to spadniesz do poziomu, który odpowiada Twojej aktualnej liczbie zgromadzonych punktów extra.

Natomiast jeśli zgromadziłeś liczbę punktów extra w ciągu ostatnich 12 miesięcy, która pozwala Ci awansować o kilka poziomów, to zostaniesz awansowany do odpowiedniego poziomu. Sprawdź jednak, czy nie ma obowiązkowych misji, które są wymagane, aby awansować.

Podpowiedź: ukończ więcej misji, aby zdobyć punkty extra i awansować.

Czy stracę swój obecny poziom po wymianie punktów extra na nagrody? 

Nie. Jeśli zamówisz nagrodę w Programie, będziesz miał mniej punktów extra do wykorzystania. Nie wpłynie to na poziom, na którym się znajdujesz, ani na możliwość awansowania. Poziom, na którym jesteś, zależy od łącznej liczby punktów extra zgromadzonych w ciągu ostatnich 12 miesięcy za zakupy produktów Boscha i Castrola objętych Programem punktowym extra oraz za ukończone misje. Nie zależy natomiast od tego, czy punkty wymienisz na nagrody, czy nie.

Dlaczego poziom, na którym jestem, nie odpowiada zgromadzonym przeze mnie punktom extra?

Nie wszystkie otrzymane punkty extra są brane pod uwagę przy zdobywaniu wyższego poziomu.

Punkty przyznane za następujące aktywności NIE są brane pod uwagę przy zdobywaniu kolejnych poziomów:
  • punkty przyznawane jako premia za awans na wyższy poziom,
  • punkty zdobyte jako nagroda w promocjach Programu,
  • punkty przyznawane w okresach promocyjnych.
 

Skąd mam wiedzieć, czy awansowałem na wyższy poziom, czy spadłem na niższy?

Twój obecny poziom znajdziesz w „Twoim Profilu”. Dodatkowo przy zmianie poziomu otrzymasz powiadomienie w aplikacji extra.

Jeśli wyłączysz powiadomienia Programu punktowego extra w aplikacji, możesz przegapić ważne informacje i aktualizacje.

Podpowiedź: zezwól na powiadomienia w swojej aplikacji extra, aby być na bieżąco.

Czy mogę awansować na wyższy poziom dzięki punktom zdobytym w promocjach?

Nie. Punkty otrzymane jako nagroda w promocji nie są brane pod uwagę przy zdobywaniu wyższego poziomu. 
Na przykład – jeśli w „Wiosennych promocjach” zrealizowałeś plan obrotów i jako nagrodę wybrałeś punkty extra, to nie będą one brane pod uwagę przy zdobywaniu wyższego poziomu.
 

Misje – Aplikacja


Czym są misje?

Misje to szereg czynności do wykonania w zamian za punkty extra.

Co się stanie, jeśli przegapiłem lub nie ukończyłem misji?

Jeśli misja wygasła, nie możesz już jej zrealizować i odebrać punktów extra za jej wykonanie. 
Wskazówka: loguj się na swoje konto, aby sprawdzić dostępne misje. Włącz powiadomienia, aby otrzymywać najnowsze informacje i przypomnienia.
 

Gdzie mogę zobaczyć moje misje?

Swoje Misje znajdziesz, najeżdżając kursorem na swoje nazwisko (po zalogowaniu zobaczysz je na belce menu w prawym górnym rogu). Następnie wybierz „Misje”.

Korzyści – Aplikacja


Co to są korzyści? 

Korzyści to rodzaj nagrody przyznawanej, gdy awansujesz na wyższy poziom. Możesz uzyskać dostęp do korzyści jednorazowych i/lub stałych.
Po osiągnięciu korzyści stałej pozostanie ona aktywna tak długo, jak długo będziesz miał wymagany poziom, aby z niej korzystać. Jeśli spadniesz poniżej tego poziomu, stracisz ją.

Gdzie mogę zobaczyć moje korzyści?

Korzyści możesz zobaczyć po zalogowaniu się na stronie Programu extra. Najedź na swoje dane na pasku menu i kliknij w „Korzyści”. Zobaczysz tam wszystkie Korzyści jakie możesz zdobyć awansując na kolejne poziomy.
Niektóre poziomy nie mają Korzyści. 

Co stanie się z moimi korzyściami, jeśli awansuję na wyższy poziom lub spadnę na niższy?

Po osiągnięciu stałej korzyści pozostanie ona aktywna tak długo, jak długo będziesz miał wymagany dla niej poziom. Utracisz dostęp do korzyści, jeśli spadniesz na niższy poziom, który jej nie oferuje. Możesz ponownie uzyskać do niej dostęp, jeśli awansujesz na odpowiedni poziom.

Wskazówka: postaraj się utrzymać swój obecny poziom lub awansować, wykonując misje i kupując produkty objęte Programem punktowym extra.

Oprócz stałych korzyści w Programie extra występują korzyści jednorazowe. Można odebrać je tylko raz, po osiągnięciu wymaganego poziomu. Nie jest możliwe ponowne ich otrzymanie, nawet jeśli powtórnie awansujesz na dany poziom.